Förskoleklasselever på Kvarnbackaskolan

onsdag 5 februari 2014

Vill du ha 3G på din iPad men inte ett till abonnemang?


Jag fick igår frågan om jag hade valt en iPad med 3G av kollegor på Sjöstugan när jag hämtade mina barn. Mitt svar var att jag inte behöver 3G då jag redan har en iPhone med Internet-abonnemang. Deras blickar såg frågande ut så jag förklarade kort att man kan surfa på sin iPad via sin iPhone om man har en 4:a eller nyare. 

Om ni också vill lära er hur - det är väldigt enkelt - så följ denna länk till guiden, klicka här!

Jag kan även passa på att rekommendera Snap Guide som jag skapat lathunden med, den är gratis och går att ladda ned till er iPad om ni följer länken. Den går även bra att använda med en dator.


4 kommentarer:

  1. Nu har vi provat att koppla ihop våra lärplattor och det fungerade perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Noac, det hade jag ingen aning om. Perfekt!

      Radera
    2. Det är inget Apple skyltar med så det är många som inte vet. Kul att det sprids!

      Radera